Arkistot

  • Miten käsitellä työyhteisön pelisääntöjen muuttumista? Pelkkä viestintä ei työympäristömuutoksessa mene perille. Muutos on tehtävä näkyväksi ja käsinkosketeltavaksi.

    Kun lähdetään suunnittelemaan uutta työympäristöä, henkilöstö tulee ottaa muutokseen mukaan heti alusta. Sen lisäksi, että henkilökunta osallistetaan suunnitteluun on pystyttävä viestimään mitä suunnittelun muutokset tarkoittavat työssä ja arjessa. Osallistamista suunnitteluprosessiin voidaan toteuttaa niin yhteisen toimintamallin (esim. siirtyminen sähköiseen työhön ja nimeämättömiin työpisteisiin), työtapojen, tilojen käytettävyyden kuin visuaalisen ulkoasun ideointiin. Oleellista näissä projekteissa onkin, ettei pallo […]

  • Löydä oma tapasi esiintyä

    ”Milläs laitat persoonaa peliin, kun jännittää ja keskittyminen menee siihen että muistan sanoa kaiken mitä olin suunnitellut? – On tullut aika esiintyä ensi viikolla yrityksemme asiakastilaisuudessa. Hirvittää mennä puhumaan kollegojen ja/tai asiakkaiden eteen. Mitä jos menen puihin? Mihin laitan kädet? Mitä teen sillä hetkellä, kun iskee epätoivo? Teen varmasti viime tipassa ppt-slidet ja puhun niiden […]

  • Treenaatko sinä vuorovaikutuslihaksiasi? Kykyä vaikuttaa muihin voi treenata

    Kun haluamme parantaa urheilusuoritusta, tukeudumme erilaisiin treenimuotoihin lisätäksemme lihasmassaa, nopeutta, kestävyyttä, tarkkuutta tai tasapainoa. Toimimme näin, koska tiedämme, että treenaaminen vaikuttaa fyysiseen suorituskykyyn. Samalla tavoin voimme vaikuttaa sosiaalisiin vuorovaikutustaitoihin. Meillä on olemassa jo tietyn asteinen kyvykkyys vuorovaikutukseen, mutta jos haluamme viedä asioita eteenpäin voimme treenata kykyämme paremmaksi.

  • ”Aiemmin menin tapaamaan yritystä, nyt menen tapaamaan ihmistä” – Empatian merkitys asiakaskokemuksen luomisessa

    Eräs asiakas kuvasi yhteistyötä palveluntarjoajan kanssa näin: ”Yhteydenpito palvelupäällikön kanssa on yhteistyön helmi. Minulla on turvallinen olo ja meidän asiakkuudella on merkitys. On tunne, että saadaan heti joku nopeasti kiinni. Saan vastauksia palvelupäälliköltä kaikkiin haluamiini  kysymyksiin, oli kyse sitten laskutukseen tai kirjeisiin liittyvästä asiasta. Turvallinen fiilis syntyy yhteyshenkilöstä ja siitä, että yhteistyö on saumatonta.” Lainaus […]